تبلیغات
سازمان حمل و نقل جمعی شهرداریهای شهرستان لنجان - مطالب خرداد 1390
IMG4UP
به سامانه اطلاع رسانی سازمان حمل و نقل جمعی شهرداریهای شهرستان لنجان خوش آمدید.

رویانیان گفت: قرار شد قیمت کرایه تاکسی براساس توان هر شهر و شهروند و براساس میزان هزینه و سود تاکسیرانی و راننده تاکسی محاسبه شود و در شورای شهر هر شهر این بررسی ها تصویب و به تایید فرماندار بعنوان رئیس کمیته حمل و نقل سوخت آن شهرستان برسد و اجرایی شود

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت:نرخ کرایه مسافر درون شهری به صورت منطقه ای محاسبه و اعلام می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،محمد رویانیان افزود: همانطور که سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه ها اعلام کرد در جلسه روز گذشته این ستاد بحث ساماندهی قیمت کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو مطرح و قرار شد که قیمت کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو براساس وضع منطقه ای در هر شهر با تصویب شورای شهر و تایید فرماندار اصلاح شود.
وی گفت: آنچه مد نظر ما بوده این است که براساس هر شهری مطالعه از سوی متولی تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو صورت می پذیرد و پیشنهاد به شورای شهر می آید و این شورا به صورت محلی و منطقه ای با حفظ منافع عموم جامعه و با توجه به توانمندی مردم در پرداخت کرایه ها و توجه به نیازمندی ناوگان نرخ های را اصلاح می کنند.
رویانیان افزود: شهرداری به اتفاق کارشناسان شورای شهر تعداد مسافری که در آن شهر تاکسیرانی جابجا می کند بررسی کرده که هم به مردم اجحاف نشود و هم هزینه راننده تاکسی تامین بشود.
وی گفت: پس قرار شد قیمت کرایه تاکسی براساس توان هر شهر و شهروند و براساس میزان هزینه و سود تاکسیرانی و راننده تاکسی محاسبه شود و در شورای شهر هر شهر این بررسی ها تصویب و به تایید فرماندار بعنوان رئیس کمیته حمل و نقل سوخت آن شهرستان برسد و اجرایی شود.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اینکه در مورد اتوبوس و مترو نیز همین فرمول است افزود: یعنی براساس منطقه بررسی می شود که هزینه یک اتوبوس چقدر است و چه میزان مسافر جابجا می کند و هزینه مصرف سوختش چقدر است که چقدر می تواند کرایه اضافه کند که این هم مشمول همان طرح منطقه ای یعنی شورای شهر، شهرداری و نهایتا فرماندار است.
رویانیان با اشاره به نحوه نظارت بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در تمام شهرها تاکسی ها و اتوبوس ها تحت نظارت شهرداری ها هستند.
وی افزود:‌ بعد از شهرداری وزارت کشور (فرماندار ها) مسئول است که نرخ ها را مدیریت و کنترل و نحوه ارائه خدمات را نظارت کند.
رویانیان گفت: در مورد اتوبوسرانی و مترو هم نظارت با شهرداری ها است و بعد از شهرداری کمیته هایی در هر شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل شده است که او مسئول نظارت عالیه بر اجرای این امر است و باید به حق مردم رسیدگی کند.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود:در مورد آژانس ها مسئولیت نظارت و کنترل بر نرخ کرایه ها بر عهده ادارات بازرگانی هر شهر است.(خبرگزاری دولت)


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه هجدهم خردادماه سال 1390 توسط سازمان حمل و نقل جمعی شهرداریهای شهرستان لنجان

نسل جدید کارت های هوشمند بر اساس استاندارد بین المللی طراحی و از هر تولید کننده ای خریداری می شود و به این ترتیب انحصار خرید این کارت ها از یک تولید کننده مشخص شکسته خواهد شد.


کارت‌های هوشمند سوخت موجود قرار است با هدف سهولت مدیریت و ارتقای امنیت به مرور با کارت‌های هوشمند جدید تعویض شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،محسن روحانی، مدیر سامانه هوشمند سوخت تصریح کرد: با هدف از بین بردن انحصار و قطع وابستگی به یک تولیدکننده خاص، استفاده از کارت هوشمند سوخت نسل جدید در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قرار گرفته است و کارت های جدید، قابلیت های بیشتری نسبت به کارت کنونی دارد.
کارت هوشمند سوخت از ابتدا با هدف مدیریت توزیع و مصرف فرآورده های بنزین، سپس نفت گاز مورد استفاده قرار گرفت، هم اکنون مدیریت توزیع گازمایع (ال پی جی) در بخش حمل و نقل نیز از طریق کارت هوشمند سوخت نیز امکان پذیر است.
کارت های هوشمند سوخت موجود بر اساس یک سیستم عامل خاص طراحی و از یک تولید کننده مشخص تامین شده است، این در حالی است که نسل جدید کارت های هوشمند بر اساس استاندارد بین المللی طراحی و از هر تولید کننده ای خریداری می شود و به این ترتیب انحصار خرید این کارت ها از یک تولید کننده مشخص شکسته خواهد شد.
با توجه به طراحی کارت های سوخت جدید بر اساس سیستم عامل جدید، این کارت ها امکانات بیشتر و خدمات دهی بهتری نسبت به کارت های موجود دارند و برخی محدودیت های کارت های سوخت موجود را نخواهند داشت. نرم افزاهای کارت های سوخت موجود از سوی یک شرکت خارجی تهیه و نصب شده است و شرکت های ایرانی نیز در حال انجام اقدام هایی برای تولید این کارت ها هستند.
هم اکنون حدود 19 میلیون کارت هوشمند سوخت عرضه بنزین و نفت گاز در کشور فعال است که این کارت ها به مرور با کارت های جدید تعویض خواهد شد.
همزمان با آغاز پروژه سهمیه بندی بنزین کشور، نخسیتن سامانه هوشمند سوخت در تیر 1386 در کشور کار خود را شروع کرد و در مرداد 1389 مرکز سامانه جدید هوشمند سوخت با هدف گسترش روند جابه جایی اطلاعات سوختی در شرکت ملی پخش راه اندازی شد.
سامانه جدید هوشمند سوخت کشور با ظرفیت انجام 20 میلیون تراکنش از ویژگی های قابل توجه مخابراتی، امنیتی و اطلاعاتی برخوردار است و با راه اندازی مرکز جدید سامانه هوشمند سوخت امکان خدمات رسانی مطلوب به بیش از 20 میلیون مصرف کننده، همزمان در سراسر کشور فراهم شده است.(خبرگزاری دولت)


طبقه بندی: اخبار، 
نوشته شده در تاریخ شنبه هفتم خردادماه سال 1390 توسط سازمان حمل و نقل جمعی شهرداریهای شهرستان لنجان
قالب وبلاگ